Michelle Lansink (Adviseur schadeverzekeringen):
“Met zo’n open en veilige sfeer bereik je de beste resultaten”
“Als een klant belt om een grote schade te melden, is mijn eerste vraag ‘hoe gaat het met u?’ Natuurlijk, de verzekering is belangrijk, maar de klant is veel belangrijker. Die benadering past bij mij én bij VDZ. Wat dat betreft heeft dit werk veel overeenkomsten met de hospitalitybranche waar ik vandaan kom”, zegt Michelle. “Alleen de werktijden zijn hier gunstiger”, lacht ze.
Michelle werkte tot juli 2019 in de horeca en maakte werkweken van 60 uur. Dat ze bijna geen weekenden of vakanties had was geen probleem, tot ze een vriend kreeg. “We zagen elkaar bijna nooit, dat was de reden om over te stappen. Inmiddels hebben we een dochter en is het dus extra fijn om vaste werktijden te hebben.”
Steeds beter worden in je werk
Helemaal vanzelf ging de overstap natuurlijk niet. Over de eerste periode vertelt Michelle: “Ik kwam hier binnen met het gevoel dat ik een nobody was. Maar ik kreeg opleidingen, waardoor ik steeds meer kan en weet. Het wordt hier heel erg gestimuleerd om door te leren en steeds beter te worden in je werk. Die gedrevenheid past bij mij, net als het klantgericht werken. Uitzoeken waar je klant het beste z’n rieten dak kan verzekeren? Ja heerlijk, daar duik ik graag in. Als hospitalityspecialist maak ik makkelijk contact. En mijn drijfveren om het iemand naar de zin te maken en goed te helpen komen van pas bij het adviseren.”
VDZ wil open zijn over geldzaken. Hoe breng jij dat in de praktijk?
“Mijn taak is het om ervoor te zorgen dat de klant op de hoogte is van álle aspecten van een verzekering. Dat die transparantie door iedereen hier wordt onderkend voelt goed, want ik vind het heel belangrijk om open te zijn. De openheid passen we hier intern trouwens ook toe. We draaien er niet omheen en zeggen waar het op staat. Met zo’n open en veilige sfeer bereik je de beste resultaten.”
Hét familiebedrijf in geldzaken, vind je dat een goede omschrijving voor VDZ?
“Ja, voor mij staat dat voor saamhorigheid en kleinschaligheid en dat vind ik zeker van toepassing op de bedrijfscultuur. De doelen zijn helder en daar gaan we voor. Moeten we bijvoorbeeld een achterstand in mailtjes wegwerken, dan regelen we dat onderling. Dan handelt de één alle telefoontjes af, zodat de ander even kan doorstomen. En we maken het gezellig. Lekker meezingen met een liedje op de radio bijvoorbeeld, dat doe je alleen als je je thuis voelt.“